PCPI MODULO: SOCIEDADE E CIDADANÍA I.



Os Programas de Cualificación Profesional Inicial, previstos no artigo 30 da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, teñen como finalidade previr o abandono escolar antes da finalización da escolaridade obrigatoria e abrir novas expectativas de formación e de titulación a mozos e mozas en situación de desvantaxe sociolaboral e educativa. Teñen unha marcada vocación profesional, permiten a relación co mercado de traballo e facilitan a inserción laboral nunha actividade profesional de xeito cualificado.
Segundo a Orde do 13 de xullo de 2012 pola que se regulan os programas de cualificación profesional inicial, os obxectivos xerais deste ensino terán como finalidade o desenvolvemento das seguintes capacidades:

1. Desenvolver o hábito de lectura como fonte de información, formación e pracer.

2. Comprender e producir textos en formato variado dos ámbitos persoal, social, cultural e profesional, con vocabulario apropiado para a finalidade pretendida.

3. Desenvolver a observación e o espírito crítico.

4. Desenvolver a competencia matemática e dixital que lle facilite desempeñar o seu papel na vida persoal e no mundo social e laboral.

5. Desenvolver a capacidade para identificar problemas, contrastar información, avanzar hipóteses e aplicar técnicas adecuadas para a súa resolución.

6. Desenvolver actitudes democráticas que permitan a participación nunha sociedade plural e diversa, tendo presentes os dereitos e os deberes compartidos, e o respecto polas diferenzas.

7. Desenvolver a autoestima, o afán de superación e a capacidade de adaptación a novos retos, de acordo cos intereses e coas aptitudes persoais.

8. Desenvolver hábitos e habilidades que faciliten o acceso ao contorno laboral e o adecuado progreso.

O Módulo Sociedade e Cidadadía I, de acordo co regulado, integra, polo tanto, aspectos que permiten unha comprensión e visión crítica das relacións do home co medio xeográfico, e do home como froito da evolución histórica; os que, cunha raíz profundamente ética, lle facilitan desenvolver unha comprensión das diferenzas e do respecto por elas dentro da sociedade democrática, co fin de preparar as persoas para unha cidadanía activa.





2. SOCIEDADE E CIDADANÍA I.

2.1. Obxectivos.

Coñecer e valorar as características organizativas, sociais e culturais fundamentais do contorno.
Coñecer e valorar os principais trazos das organizacións sociais e culturais do Estado.
Coñecer as características da sociedade democrática e tomar conciencia da necesidade
de participación, con recoñecemento dos dereitos e dos deberes da cidadanía.
Coñecer as principias institucións supranacionais: Unión Europea e organismos internacionais.
Coñecer e analizar os problemas sociais do mundo actual.

2.2. Contidos.
Coñecemento da organización social de Galicia. Institucións e servizos públicos da Comunidade.
Coñecemento da organización do Estado español. O sistema das autonomías.
O sistema democrático: participación cidadá; dereitos e deberes; a Constitución e o Estatuto de autonomía.
Galicia e España en Europa. Organismos internacionais. Política de cooperación.
Coñecemento doutros modelos sociopolíticos actuais.
Desequilibrios e conflitos no mundo actual. A acción humana como causa e efecto dos
problemas. A globalización. O compromiso persoal.
A violencia como defecto da sociedade: violencia entre pobos e violencia de xénero.
Desenvolvemento e consumo. Consumo responsable.
Educación viaria: normas de seguridade e condución responsable.



2.3. Criterios de avaliación.
Coñecer a distribución xeográfica de Galicia (organización e paisaxes galegas, e a
súa economía), localizar en mapas a súa situación, e argumentar as causas e as consecuencias
das súas características.
Coñecer a estruturación do Estado español en comunidades autónomas. Valorar as
diferenzas como elemento enriquecedor. Saber localizar as comunidades en mapas. Organizar
itinerarios para se mover entre elas.
Coñecer e apreciar o sistema democrático. Representación da cidadanía. Participación
como valor para a mellora da vida na comunidade. Deberes e dereitos.
Coñecer de forma sumaria a Constitución española. Dificultades para os consensos.
Significado dunha norma común.
Coñecer de forma sumaria o Estatuto de autonomía e o longo percorrido pola historia
ata chegar a el. O Goberno autónomo e as relacións co resto do Estado español.
Analizar as desigualdades no mundo actual. Reflexionar sobre a multicausalidade.
Valorar a cooperación entre os pobos.
Recoñecer o consumo responsable. Papel da publicidade. Valorar igualmente a capacidade
de comprender os prexuízos que pode provocar na vida persoal e na do contorno.
Recoñecer a necesidade da seguridade viaria para persoas condutoras e peóns.

No hay comentarios:

Publicar un comentario