martes, 30 de octubre de 2012

A Idade Moderna e o Antigo Réxime.



§  A Idade Moderna e o Antigo Réxime.

§  Os descubrimentos xeográficos.



§  Identificar os trazos fundamentais na sociedade do Antigo Réxime.

§  Analizar algúns dos feitos máis relevantes da historia de España na época moderna.



§  A sociedade do Antigo Réxime. Os descubrimentos.


§  Localización dos feitos históricos.

§  Secuenciación dos feitos mediante frisos históricos.


§  Tipo da actividade: a distancia, de aprendizaxe, escrita e individual.

§  Temporalización: 25 minutos.

      Tarefa 1: 15 minutos.

      Tarefa 2: 10 minutos.

§  Recursos:

      Materiais: calquera libro de texto da materia correspondente ao nivel de 4º de ESO; recoméndase particularmente o da editorial Obradoiro-Santillana:

-      Tarefa 1: unidade 1, páxinas 16 e 17, ademais dun atlas.

-      Tarefa 2: unidade 1, páxina 14.


Nesta actividade pretendemos pór de manifesto a importancia e a transcendencia dos descubrimentos xeográficos realizados ao longo do século XV. A dominación turca do Mediterráneo oriental pechou a tradicional ruta cara a Asia e propiciou que os portugueses procurasen rutas alternativas. Comeza así unha época de expansión marítima de Europa facilitada polos grandes avances técnicos en navegación. En medio século, os navegantes europeos lograron cruzar os océanos Atlántico, Índico e Pacífico. Deste xeito, Europa púxose en contacto definitivo con Asia e con África, e o continente americano pasou a quedar integrado no conxunto do mundo coñecido.




Con esta actividade inténtase identificar a localización espacial e temporal dos grandes descubrimentos xeográficos da Idade Moderna, os seus protagonistas e as causas que deron lugar a eles.

A partir de mediados do século XV o mundo coñecido ampliouse coa descuberta de novas terras noutros continentes. Dous países, España e Portugal, foron pioneiros na exploración e na conquista destes territorios.

@  Dedicaremos a primeira tarefa a situar cronoloxicamente algúns acontecementos destacados deste proceso, así como a sinalar os seus protagonistas.

& Para ampliar contidos, consulte o libro de texto de 4º de ESO recomendado, na unidade 1 (páxinas 16 e 17).

Unha serie de causas explican este fenómeno das exploracións xeográficas. A caída de Constantinopla en poder dos turcos otománs (1453) interrompeu o comercio co extremo Oriente a través do Mediterráneo oriental. Isto provocou que España, Portugal e, posteriormente, outros países europeos se lanzasen a unha carreira na procura de novas rutas marítimas. Tamén destacan os avances técnicos en navegación, como a utilización do compás, a construción de barcos máis manobrables (a carabela) ou a utilización de mapas máis precisos.

Todo este conxunto de causas facilitou o descubrimento polos europeos de novos continentes. Portugal ensaiará a ruta do leste: navegará rumbo sueste para rodear África e chegar á India e ao extremo Oriente. España ensaiará a ruta do oeste, na que se atopará cun continente novo: América.

@  Na segunda tarefa realizaremos unha síntese das principais causas e dos primeiros factores que influíron nas descubertas xeográficas.

& Para ampliar contidos nesta tarefa consulte o libro de texto recomendado de Santillana-Obradoiro, na unidade 1 (páxina 14).

A transcendencia histórica dos grandes descubrimentos xeográficos foi enorme. Grupos humanos que ata ese momento permaneceran incomunicados comezaron a entrar en contacto. Serviron para que se desenvolvese un comercio internacional entre os países europeos e os territorios descubertos noutros continentes. Os países europeos convertéronse en metrópoles e os territorios descubertos foron as colonias. Avanzaba así o proceso de mundialización, polo que ningún país nin territorio vive illado.


§  Tarefa 1: Localización espacial e  temporal, e protagonistas dos descubrimentos.

§  Tarefa 2: Causas dos descubrimentos


Ao longo do século XV e a principios do século XVI, o mundo coñecido polos europeos ampliouse notablemente. Os reinos de Portugal e de Castela desempeñarán un papel moi destacado neste proceso. Repase os contidos do libro de texto e da introdución e realice o que se pide.

§  A) Indique as datas das seguintes descubertas xeográficas:

a) Descuberta de América
b) Chegada ao cabo de Boa Esperanza
c) Descuberta do océano Pacífico
d) Chegada á India
e) Primeira volta ao mundo

§  B) Sitúe as datas dos anteriores descubrimentos xeográficos na seguinte liña do tempo, seguindo o exemplo:

 

§  C) Sinale no mapa os lugares descubertos que se mencionan:

América       Cabo de Boa Esperanza        Océano Pacífico        India



§  A)

a) Descuberta de América
1492
b) Chegada ao cabo de Boa Esperanza
1487
c) Descuberta do océano Pacífico
1513
d) Chegada á India
1498
e) Primeira volta ao mundo
1522

§  B)

 

§  C)



Os motivos que levaron os europeos a lanzárense ao mar aberto na procura de novos camiños foron moitos. Cítanse os motivos económicos, políticos e relixiosos, o afán de coñecemento e de aventura, e os avances técnicos en navegación, entre outros. Repase os contidos no libro de texto e na introdución para facer o que se pide.

§  Complete os espazos punteados do seguinte texto utilizando as palabras que se citan deseguido:

carabela
XV
Mediterráneo
Constantinopla
mapas
técnicos
compás

“As descubertas xeográficas comezan a producirse na segunda metade do século ..................., coincidindo coa caída de ................... en poder dos turcos. Este feito interrompeu o comercio entre Europa e o extremo Oriente a través do mar ...................

Ademais disto, houbo outros motivos que explicarían os descubrimentos:

Avances ..................., como a utilización do ..................., instrumento baseado nunha agulla imantada que sinalaba sempre cara ao norte e que permitía coñecer o rumbo con exactitude, ou a ..................., barco con moita capacidade que resistía as tempestades.

O descubrimento da cartografía, ciencia que permitía a elaboración de ................... cada vez máis precisos.”


“As descubertas xeográficas comezan a producirse na segunda metade do século XV, coincidindo coa caída de Constantinopla en poder dos turcos. Este feito interrompeu o comercio entre Europa e o extremo Oriente a través do mar Mediterráneo.

Ademais disto, houbo outros motivos que explicarían os descubrimentos:

Avances técnicos, como a utilización do compás, instrumento baseado nunha agulla imantada que sinalaba sempre cara ó norte e que permitía coñecer o rumbo con exactitude, ou a carabela, barco con moita capacidade que resistía as tempestades.

O descubrimento da cartografía, ciencia que permitía a elaboración de mapas cada vez máis precisos.”




§  Calquera libro de texto da materia correspondente ao nivel de 4º de ESO; recoméndase particularmente o da editorial Obradoiro-Santillana:

      Tarefa 1: unidade 1, páxinas 16 e 17, ademais dun atlas.

      Tarefa 2: unidade 1, páxina 14.

No hay comentarios:

Publicar un comentario